הכשרת מורי יוגה
האם אי פעם שאלת
על אותה ידיעה המאפשרת
לשמוע את הלא נשמע,
לראות את הסמוי מן העין,
לדעת מה שאינו ניתן לידיעה?
מהי אותה ידיעה אדוני?
אנא למדני!
צנדוגיה אופאנישד
יום אחד, לפני כ-38 שנים, אמר לי בן זוגי דאז: "אם נהיה מורים ליוגה, נוכל להקדיש את מרב הזמן למה שהכי מעניין אותנו". גם בחלוף הזמן, אני מוצאת עניין רב ומתחדש ביוגה.
פני עולם היוגה השתנו מאז, צמח לאין שיעור מספר התלמידים, כמו גם מספר המורים, ומתחום אזוטרי כמעט היא הפכה לעיסוק נגיש ופופולרי, ולחלק מהמכלול התרבותי-חברתי המוכר. גם המנעד גדל - לא עוד שיטה אחת, אלא זרמים שונים ומגוונים, השוכנים זה לצד זה.
אחת הסיבות לכך היא הגעת היוגה לאוכלוסיות חדשות. ילדים, נשים בכלל ונשים הרות בפרט, קשישים, חולים וגם "סתם" אנשים שמתמודדים עם החיים - כולם מוצאים מענה במנעד סוגי התרגול הרחב מהאקרובטי ועד לשיקומי. היוגה היא ידע חי וההתפתחויות המרתקות ממשיכות לחול בו כל העת.
למה דווקא יוגה? לאו דווקא!
יוגה היא אחת הדרכים שנועדו לקדם התפתחות אישית באופן הוליסטי, מתוך יצירת יחסים מאוזנים עם הסביבה. ישנן כמובן דרכים נוספות.
כפי שאמר דון-חואן – בחר בדרך שיש בה עבורך לב.
יוגה ומצוינות
במקורה נועדה היוגה ליחידים הפורשים מן החברה, שהקדישו עצמם לחיפוש אחר סוג של יציאה מהחיים האלה, ואילו כיום המטרה היא להנגיש אותה לכל מי שחפץ. האם ראוי לשמר דבר מה מהיוגה המקורית, או שאנו יכולים פשוט לקחת מתוכה פרקטיקות ותרגולים למטרות נקודתיות - כגון רגיעה, גמישות, שיפור יציבה, שיפור חיי המין או נשימה - מבלי להתייחס אל התביעה המקורית לעבודת חיים של מצוינות?
והשלווה, מה עליה?
אם יוגה פירושה הצטיינות בתנוחות מסובכות לגוף, תיווצר אמביציה, התרחקות משלווה וגם יתכנו לא פעם פגיעות גוף. חשוב על כן לזכור כי מצוינות לא נמדדת דווקא בהישגים חיצונים. במקום מצוינות הישגית, ראוי לחשוב על מצוינות תהליכית.
מצוינות היא תוצר של תהליך בו כל שלב מתבצע בצורה הטובה ביותר. מצוינות תהליכית מתמקדת בייחודו של כל אדם ולאו דווקא בדבר בו הוא יותר מוצלח מאחרים. לכן היא מאפשרת לכל מתרגל להצטיין ביכולתו המיוחדת ולספק מימוש ורווחה נפשית, בעוד שמצוינות הישגית כרוכה כמעט בהכרח בתחרות העלולה לעורר תחושות חרדה ותסכול מכישלון. הכוח המניע הוא עצם העשייה האיכותית ,ולא הרצון להגיע ראשון במרוץ. הדרך היא שיוצרת את המשמעות להישג.
היוגה הקלאסית מטפחת מצוינות תהליכית באופן עקבי ומתמשך. היא מציבה מטרה עם אופק רחוק וגבוה ביותר, (שחרור) ואז היא מזמינה את הבאים בשעריה אל הכאן והעכשיו של האימון – הידיעה כי גם מחר אתאמן מאפשרת לי להתאמן היום לפי יכולותיי הנוכחיות ולתת אמון בתהליך. בדרך אל המטרה – שחרור במובן יסודי מכבלי התודעה והחיים ה"רגילים", אנו משתחררים כל פעם ממגבלה ויכולים לחוות טעם של שחרור. בכל ישיבה מדיטטיבית שקטה, אנו חווים משהו מהאפשרות של תודעה שלוה ושמחה.
מה שנרכש ומופנם ביוגה – תורם לטיפוח מצוינות בכל תחום אחר, כאמנות, מדע, ספורט, יחסי אנוש. במיוחד מטופחות בעזרתה איכויות של איזון, סבלנות, חסינות, ושאיפה לידע עמוק.
למה קורס מורים ליוגה?
כי זוהי אחת הדרכים היעילות יותר ללמוד יוגה לעומק ובאופן שיטתי, בשלב בו כבר ישנה הכרות והתנסות משמעותיים בעולם היוגה, ומתעוררת הסקרנות לגבי שורשיה.
בקורס המורים, אני מכוונת ללימוד שנותן תמונה רחבה ומובנת של שורשי היוגה הקלאסיים, של חוכמת הגוף ושל הדרך להעביר הלאה את הידע. הלימוד הינו בסיס איתן וגמיש לתרגול והוראה של שיטות יוגה שונות.
הלימוד סובב סביב חקירה הבנה והפנמה אישית של כל משתתף, אשר מביאה לא רק לספיגת ידע, אלא גם לשינוי ולהתפתחות אישית. ככזה, הוא מעודד כל אחד ואחת לצמוח להיות מורה מצוין וייחודי.
הלימוד נעשה בקבוצה של כ-8 אנשים בקריית טבעון בקר ארוך פעם בשבוע
הקורס נמשך שנתיים. 600 ש"ל כולל סטאז' השווה ל40 ש"ל
הקורס מוכר ע"י ארגון מורי היוגה בישראל ובסופו ניתנת תעודה המוכרת גם בארגון בינלאומי
הקורס מבקש השקעה שלי ושל כל משתתף, ומתגמל בהנעה והנאה.
ייתכן שזה הזמן שלך לבחור
כעזרה לתהליך הבחירה אני מקיימת מפגש הכרות אישי כולל התנסות בתרגול, לכל מתעניין.
המפגש הינו ללא עלות או התחייבות, ועוזר מאד לדעת אם הגעת למקום הנכון עבורך.
פרטים על הקורס בשנת הלימודים הנוכחית בדף של תוכנית הקורס.